BİLETLİ OTOPARK SİSTEMİ

Published by admin on

otopark bilet verme makinası

BİLETLİ OTOPARK SİSTEMİ

biletli otopark sistemi

Biletli otopark sistemi ücretli otoparklarda kullanılan bir tür ücretlendirme otomasyonudur.Amaç otopark giriş ve çıkış zamanlarının hesaplanması ve giriş yapan araçlardan doğru şekilde ücret tahsilatınının yapılmasıdır.

Biletli Otopark Sistemi

BİLETLİ OTOPARK SİSTEMİ FİYATLARI İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ...

                Bir otoparkta eğer ücretlendirme sistemi kurulacak ise bu sistemlerin en başında gelen sistem biletli otopark sistemidir.Bilet dediğimiz aslında genel bir kavram olup bu bir elektromanyetik kart yada fiş çıktısı tipindede olabilmektedir.

                Otoparklarda giriş ve çıkış noktalarında konumlandırılan kollu otopark bariyeri ile çalışan bu sistemlerde mutlaka en az bir adet ödeme noktası bulunmalıdır.Giriş yapan araç almış olduğu bileti ile çıkıştaki ödeme noktasında  gider ve otopark ücretini öder.

                Biletli otopark sistemi bilet tiplerine göre çeşitlenmektedir.Kullanılan çeşitler aşağıdaki gibidir.

1-Elektronik biletli (em) sistemler

2-Karton biletli sistemler

3-Termal kağıtlı sistemler

Bu sistemlerin özelliklerini ve birbirine göre olan avantaj, dezavantaj ve farklılılarını açıklayalım.

biletli otopark sistemİ
Biletli Otopark Sistemi

1-Elektronik Biletli Otopark Sistemi ;

Elektronik bilet dediğimiz, içesinde bir çipi olan temassız özelliğe sahip olan kartlardır.Bunlar piyasada proximity ve mifare olarak 2’ ye ayrılmaktadır.Biletli otopark sistemlerinde her ikiside kullanılabilmektedir.

                Bilet kabini içerinideki şarjör dediğimiz ray tipindeki yapıya elektronik biletler dikey şekilde yerleştirilir.Kritik nokta buradaki kapasitedir.Standart elektronik bilet makinaları 180 adet kart kapasitesine sahiptir.Bu kapasite ilave şarjör aparatı ile maksimum 500 adete kadar çıkartılabilmektedir.Bu sistemde makine içerisinde son 5 yada 10 adet kart kaldığında operatör ekranına bilgi düşmektedir.Örneğin  “A  giriş kapısındaki bilet makinasına lütfen bilet yükleyiniz gibi”.

                Kapasitenin kritik nokta olmasında asıl durumu şudur.Eğer otopark 300 / 500 araçlık bir kapasiteye sahip ise günde birkaç defa makine doldurularak kullanılır ve bir sıkıntı yaratmaz.Fakat otopark kapasitesi 5000 / 10,000 araçlık bir kapasiteye sahip ise her yarım saatte yada 10dk. da bir bilet dolumu yapılmalı ve bu işlem operatörü yorabilmektedir.

                Bu sistemin avantajı ise kullanılan kartların sürekli kullanılabilir olmasıdır.Alınan bir kart çıkış noktasında ödenir ve ödemesi yapılan kart ya çıkış noktasındaki görevli tarafından toplanır.Toplanan kartlar, bileti biten kabine tekrar yerleştirilerek kullanılmaya devam eder ve bu döngü bu şekilde kartlar artık kullanılmayacak kadar yıprandığı zamana kadar kullanılır.

                Elektronik biletli makinalarda aynı zamanda abone okuyucusuda bulunmaktadır.Sistemde abone olarak tanımalanan kartlar, bilet verme makinası üzerinde bulunan kart okuyucuya okutulur.Bu kartlar kullanıcının üzerinde taşındığı için bilet verme ve yutma bu abone kartları için söz konusu değildir.

                Sistemde araç algılama snsörü dediğimiz loop sensör bulunmaktadır.Loop sensör, aracı algılar ve kart verme/yutma/abone kartı okuma işlemleri yapılır.Eğer kabin önünde bir araç yok ise sistem yaya olarak birinin geldiğini anlar ve giriş noktasındaki bilet kabininin butonuna basıldığında kart vermez, çıkış noktasındada yine araç yok ise içerisine sokulan kartı almaz, abone okuyucusu kartları okumaz.Bu şekilde çalışmasının sebebi güvenlik amaçlıdır.

2-Karton Biletli Otopark Sistemi

Biletli otopark sistemlerinde kullanılan, karton bilet veren makinalardır.İçerisine 3 lü sıra halinde z tipinde 5,000 adet sürekli form yapısında bilet konulabilir.Sistem termal yazıcılıdır ve kartuş toner gibi ekipman ihtiyacı yoktur.

Karton biletli bilet verme makinesi sarf malzeme tarafında elektronik biletliye göre daha maliyetlidir.Her 5,000 adet kart için verilen ücret yıla vurulduğunda yekün teşkil etmektedir fakat kapasite olarak büyük olan otoparklar için tek seçenek budur.Dezavantajı sarf maliyeti, avantajı ise kapasitesinin büyük olmasıdır.

                Yine aynı şekilde abone okuyucusu olan kabininde abone kartlarıda aynı şekilde çalışabilmektedir.Araç algılama sensörleride yine aynı çalışma prensibine sahiptir ve araç yok iken hiçbir işlem yapılmaz.

3-Termal Kağıtlı Biletli Otopark Sistemi

                Biletli otopark sistemi kategorisinde kullanılan bir diğer ürün ise termal kağıtlı bilet sistemlerdir.Temal kağıt biletli sistemler, diğer sistemlerle kısmen benzerlik göstermektedir.Aradaki farkı yazıcı kısmıdır.Verilen kağıt adisyon tipinde ince termal kağıttır ve rulo tipinde kabine yerleştirilir.Ortlatama 300/500 bilet kapasitesi vardır.Abone okuyucu ve araç algılama sensörleri yukarıdaki diğer sistemlerdeki ile aynıdır.Bu sistemde merkezi ödeme yapılıyor ise  çıkış kapısındaki bilet yutturma yerine makine üzerindeki barkod okuyucuya barkodu okutulur.Ödeme noktasında yine görevli el tipi barkod okuyucu ile çıkış yapan araçların barkodlarını okutarak ücretlendirme yapar.


admin

Otopark sistemleri ve plaka tanıma sistemleri üzerine yazılım ve donanım geliştirmekteyiz.Bu sistemleri hem türkiye içerisinde hem yurt dışanda satmaktayız.